دستور پخت لوبیا پلو با مرغ

چهارشنبه 20 شهريور 1398
10:28
طاها محمدی

نتیجه تصویری برای دستور پخت لوبیا پلو با مرغ

لوبیا پلو با مرغ گزینه مناسبی است برای کسانی که نمیتوانند گوشت قرمز بخورند. این پلوی مخلوط بسیار خوشمزه و هوس بر انگیز است و بخاطر وجود ادویه ها عطر دلپذیری را به مشام می رساند.
مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با مرغ

۱ عدد سینه مرغ
۲۰۰ گرم لوبیا سبز
۲ پیمانه برنج خام
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۳ قاشق غذاخوری پیاز داغ
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه

مراحل تهیه لوبیا پلو با مرغ

لوبیا سبز های تازه را خرد کنید و سر و ته آنها را ببرید و بعد به اندازه دلخواه خرد کنید.

حالا لوبیا هارو داخل قابلمه ریخته و کمی آب هم داخل قابلمه میریزیم. مقدار آب نباید زیاد باشه، چون ما نیمخوایم بعد از پختن لوبیا‌ها آب اضافه بیاد تا مجبور بشیم آبشو دور بریزیم.

بعد از اینکه لوبیا پخت و آبش هم کشیده شد یک قاشق از پیاز داغ و کمی نمک بهشون اضافه کرده و کمی با هم تفتشون میدیم. دقت کنین تا لوبیا‌ها خیلی نرم نشن، چون ممکنه در فرایند دم کشیدن برنج شکلشون رو از دست بدن.

حالا نوبت به پخت مرغ میرسه پس مرغ را خردمیکنیم. در صورتی که مرغ هنوز کمی یخ زده باشه خیلی راحت به هر شکل و اندازه‌ای که بخوایم میتونیم برش بزنیمش.

حالا مابقی پیاز داغ، روغن، فلفل، زرچوبه و مرغ خورد شده رو داخل ماهیتابه ریخته و مواد رو با هم تفت میدیم تا مرغ تغییر رنگ بده و یکم مزه بگیره.

بعد حرارت رو ملایم کرده و در ماهیتابه رو میبندیم اجازه میدیم تا مرغ بپزه. در صورتی که تکه‌های مرغ کوچیک باشه مرغ خیلی زود با آبی که خودش میندازه پخته میشه.

حالا رب رو به مرغی که پخته اضافه کرده و با هم تفتشون میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد. به مقدار کافی نمک هم اضافه میکنیم.

بعد از سرخ شدن رب لوبیا پخته رو به مرغ اضافه میکینم.

حالا حدود ۱/۳ الی ۱/۲ لیوان آب به مایه لوبیا پلومون اضافه میکنیم فقط برای اینکه مایه کمی به خورد هم بره و شکل بگیره و راحت‌تر به خورد برنج بره.

وقتی کمی آب رو با مواد مخلوط کنیم و مایه رو هم بزنیم مایه خودش رو میگیره و آماده است.

حالا مایع لوبیا پلو رو با برنجی که آبکش کردیم مخلوط کرده و داخل قابلمه‌ای که کمی روغن کفش ریختیم پخش میکنیم و ۱/۳ فنجون آب هم دور تا دور قابلمه میدیم تا برنجمون خوب دم بکشه و بعد هم برای مدت نیم ساعت الی سه ربع برنج رو دم میذاریم.

حالا لوبیا پلو خوشمزه ما حاضره و میتونیم از خوردنش لذت ببریم.

ارزش تغذیه ای لوبیا سبز:

مبارزه با سرطان

باروری و بارداری

کاهش خطر افسردگی

سلامت استخوان

کمک کردن به کنترل وزن

سلامت قلب

منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی


منبع:فردا

[ بازدید : 171 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپز ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]