طرز تهیه خورش مرغ

پنجشنبه 28 شهريور 1398
9:24
طاها محمدی

دستور پخت خورش مرغ ، مواد لازم خورش مرغ ، طرز تهیه خورشت مرغ با هویج ، فلفل دلمه ای و سیب زمینی ، خورش مرغ
دستور پخت خورشت مرغ با هویج و فلفل دلمه ای

خورشت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی هاست که اگر خوب طبخ شود تقریبا همه عاشقش هستند و تنها راه خوشمزه کردن این غذا ، گرفتن بوی نامطبوع مرغ است که با رعایت بعضی نکات و اضافه کردن یک سری از سبزیجات به راحتی میتوانید این خورشت را تهیه کنید و در مهمانی هایتان بدرخشید.

مواد لازم :

ران یا سینه مرغ : 4 قطعه

سیب زمینی : 2 عدد

پیاز : 2 عدد

هویج : 2 عدد

فلفل دلمه ای : 1 عدد

گوجه فرنگی : 2 عدد

لیمو عمانی : 1 عدد

سیر : 1 حبه

روغن مایع : به مقدار کافی

نمک ، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم تا رنگ پیاز طلایی شود. سیر را هم با رنده به صورت ریز در تابه رنده کنید حالا پیاز و سیر را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.هویج ها و فلفل دلمه ای را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید.

قطعات مرغ را همراه مقداری روغن مایع در قابلمه ای دیگر با حرارت ملایم تفت می دهید. بعد از تفت دادن مقداری نمک ، فلفل و زعفران روی آن بپاشید و دوباره خوب تفت دهید تا رنگ مرغ ها عوض شود. حالا دو عدد گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و وقتی مرغ نیم پز شد 2 قاشق رب گوجه فرنگی هم داخل آن بریزید و خوب تفت دهید.

در این مرحله 2 لیوان آب جوش به قابلمه خورش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید. اجازه دهید تا مرغ نیم ساعتی بپزد.

یک عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کنید و داخل یک لیوان آب بیندازید تا کمی تلخی آن گرفته شود بعد از آن لیمو عمانی را همراه با پیاز و فلفل دلمه ای تفت داده شده به آب مرغ اضافه کنید. بعد از اضافه کردن لیمو عمانی 15 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها همراه هویج و فلفل دلمه ای به خوبی بپزد.

سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد و سرخ کنید.سپس کنار مرغ قرار دهید و با زرشک پلو سرو کنید.

بجای لیمو عمانی می توانید یک قاشق چای خوری آبلیمو داخل خوزشت مرغ در انتها بریزید.

منبع: بارونک


[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپز ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]