طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

سه شنبه 28 آبان 1398
10:20
طاها محمدی

دمی گوجه فرنگی

مواد لازم :

برنج 3 پیمانه
گوجه 5 عدد
پیاز یک عدد متوسط
سیب زمینی نگینی شده 1 عدد
نمک فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

استانبولی پلو یا همان دمی گوجه:

برنج را بشویید و پیاز را هم نگینی خرد کنید و داخل قابلمه ای که روی حرارت ملایم قراردادید به همراه مقداری روغن تفت دهید. در حین تفت دادن زردچوبه و فلفل را هم بیفزایید. گوجه فرنگی را پوره یا رنده کنید و به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه سیب زمینی نگینی خرد شده را به مواد اضافه کنید. سیب زمینی که نیم پز شد، برنج شسته شده را به همراه 3 پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید. آب غذا که بخار شد، دم کنی بگذارید. بعد از 45 دقیقه تا یک ساعت غذا آماده است.

استانبولی پلو

گوجه فرنگی شکم پر

:موادلازم

8 عدد گوجه فرنگی سفت متوسط

200 گرم گوشت چرخ کرده

یک عدد پیاز

3 قاشق جعفری خرد شده

نمک، فلفل و ادویه

یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده

طرز تهیه:

گوجه ها را بشویید. یک سانتی متر از سر آنها را برش بزنید و به صورت یک در جدا کنید. حالا داخل آنها را با یک قاشق مرباخوری بیرون بیاورید.گوشت چرخ کرده را با پیاز خرد شده در روغن تفت دهید تا رنگ آن قهوه ای شود. بعد به آن نمک، فلفل و ادویه بزنید. بعد جعفری را اضافه کنید . بعد از چند دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده بریزید و بعد داخل گوجه ها را با این مواد پر کنید. گوجه ها را در ظرف مورد نظر بچینید و در فر با دمای 175 درجه سانتی گراد حرارت دهید تا پنیر آب شود. به جای گوشت چرخ میتوانید ژامبون خرد شده بریزید.

املت گوجه فرنگی با آویشن

مواد لازم:

6 عدد گوجه فرنگی متوسط

یک عدد پیاز کوچک

5 عدد تخم مرغ

کمی برگ یا پودر آویشن

نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه:

پیاز یا چند ساقه پیازچه را ریز خرد کنید و درکمی روغن مایع یا روغن زیتون تفت دهید. گوجه فرنگی ها را خرد کنید و در تابه بریزید. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آب گوجه ها بخار شود و بپزند. می توانید اگر گوجه ها سفت هستند در تابه را ببندید یا مقدار خیلی کمی آب جوش به آنها اضافه کنید. تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با چنگال هم بزنید. کمی هم به تخم مرغ ها نمک و فلفل بیفزایید. آب گوجه که کم شد، کمی برگ یا پودر آویشن روی آنها بپاشید و بعد تخم مرغ را در تابه بریزید. کمی هم بزنید تا همه تخم مرغ ها سفت و پخته شوند.

f:id:bcooking:20191105161704j:plain

خورش گوجه فرنگی و تخم مرغ

مواد لازم :

سه عدد تخم مرغ

6 عدد گوجه فرنگی آب دار و رسیده

سه حبه سیر

نمک و فلفل قرمز

طرز تهیه:

سیر را ریز خرد کنید و در 2 قاشق روغن تفت دهید. وقتی سیرها سرخ شدند نیمی از آنها را بردارید و کنار بگذارید. بعد تخم مرغ را در همان ظرف بشکنید و همراه سیرها هم بزنید. نمک و فلفل هم اضافه کنید. تخم مرغ ها که پختند آنها را از ظرف بیرون بیاورید و کنار بگذارید.گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. حالا گوجه ها و سیرهایی را که برداشته اید در همان قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد و سس مانند شود. نمک و فلفل هم فراموش نشود. وقتی غلظت سس مناسب شد تخم مرغ ها را هم افزوده و بعد از چند دقیقه غذا را با پلو سرو کنید. این غذا باید تند و تیز باشد. پس برای استفاده از فلفل قرمز دست تان باز است.

خوراک سیب زمینی و گوجه تنوری

موادلازم

5 عدد سیب زمینی متوسط

یک عدد پیاز را نگینی

2 حبه سیر

300 گرم قارچ

4 عدد گوجه درشت

نصف فلفل دلمه ای نگینی شده

پنیر پیتزا :درصورت دلخواه

نمک، فلفل و ادویه دلخواه (کاری یا آویشن)

طرز تهیه :

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. پیاز و سیر را هم ریز خرد کنید. سپس سیر و پیاز را در کمی روغن زیتون تفت دهید. بعد سیب زمینی ها را هم به آنها افزوده و کمی تفت دهید. حالا نمک، فلفل و ادویه دلخواه را بریزید. همه مواد را به ظرف مناسب فر منتقل کنید و در فر که از قبل گرم شده با حرارت 175 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزند. در این فاصله قارچ را ورقه ای کنید و گوجه ها را هم درشت خرد کنید. فلفل دلمه ای را هم نگینی کنید و بعد از پخت سیب زمینی به بقیه مواد ظرف اضافه کنید. 15 دقیقه دیگر هم حرارت دهید تا این سبزیجات نرم شوند. اگر کالری غذا برای تان مهم نیست می توانید در مرحله دوم به غذا پنیر پیتزا هم بیفزایید.

آش گوجه فرنگی

مواد لازم:

برنج : یک و نیم پیمانه

سه چهارم پیمانه : لپه

پیاز : یک عدد

سبزی آش : یک کیلو

4 پیمانه : آب گوجه فرنگی

یک و نیم پیمانه : پوره گوجه فرنگی

آبغوره یا آب لیمو : برای چاشنی آش

نمک ، فلفل و زردچوبه : به مقدار کافی

طرز تهیه :

در یک قابلمه مناسب پیاز ریز خرد شده را تفت دهید. پیاز که سرخ شد، فلفل و زردچوبه بیفزایید و بعد برنج، لپه و 3 پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید تا بپزند. بعد سبزی آش خرد شده را به همراه آب گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی اضافه کنید. مقداری هم نمک بریزید و بگذارید تا آش جا بیفتد.آش را با آبغوره یا آب لیمو مزه دار و با پیازداغ تزئین کرده، سرو کنید.

گلپر نیز مزه خوبی به آش میدهد و میتوانید مقداری آز آن را در غذا بریزید.

کاپریس گوجه و پنیر تازه

5 عدد گوجه فرنگی سفت

پنیر موتزارلای تاز

1 پیمانه برگ ریحان تازه

روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه

2 قاشق سرکه بالزامیک

طرز تهیه:

گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای ببرید و در ظرف دلخواه بچینید و لابه لای آنها پنیر موتزارلای تازه راکه به صورت حلقه بریده اید بگذارید. سپس برگ ریحان تازه و به عنوان سس هم روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی گوجه وپنیر بریزید. در آخر 2 قاشق سرکه بالزامیک روی مواد بریزید و سالاد را سرو کنید.

دستورات غذایی متنوع با گوجه فرنگی

طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوجه با پنیر پیتزا

مواد لازم:

  • سیب زمینی 5 عدد متوسط
  • قارچ 120 گرم
  • گوجه فرنگی 4 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری
  • ریحان خرد شده یک قاشق غذاخوری
  • پنیرپیتزا، نمک و فلفل به میزان لازم

شیوه طبخ

سیب زمینی ها را حلقه ای و نسبتا ضخیم برش بزنید و به مدت یک ربع همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا بپزد. سپس آن ها را در آبکش بریزید تا آب اضافی سیب زمینی ها گرفته شود.

پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و خرد کنید.

یک سینی فر را چرب کنید و سیب زمینی ها را در آن بچینید.

سپس گوجه ها را قرار دهید.

رب گوجه فرنگی را در دو قاشق غذاخوری آب، نمک و فلفل حل کنید و روی سیب زمینی و گوجه ها بریزید.

سپس قارچ را نازک خرد کرده و در لایه بعدی قرار دهید.

فلفل دلمه ای را نیز به صورت خلال های بلند و باریک برش بزنید و روی سایر مواد بچینید.

در لایه آخر پنیرپیتزا بریزید و سینی را در فری که از قبل با حرارت 180 درجه گرم کرده اید به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید.

سپس ریحان خرد شده را نیز اضافه کرده و 10 دقیقه دیگر غذا را در فر بگذارید.

املت گوجه کبابی

طرز تهیه : سر گوجه فرنگی ها را جدا کنید و درون گوجه ها را خالی کنید اما تا حدی که تخم های گوجه فرنگی خارج شود و گوشهآن باقی بماند.

درون گوجه ها نمک و فلفل بپاشید. کف سینی فر را چرب کنید سپس گوجه ها را کف ان بچینید و درون هر گوجه 1 دانه تخم مرغ بشکنید.

سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید با حرارت فر گوجه ها کبابی و نرم شوند و تخم مرغ ها بپزند ، پس از اماده شدن سینی را از فر خارج کنید و مقداری روغن زیتون یا کره روی تخم ها بریزید و بهمراه نان سرو کنید.

مواد لازم برای درست کردن استانبولی پلو

برنج :یک کیلو
رب گوجه فرنگی :یک قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی :سه کیلو
گوشت مغز ران بدون استخوان :750گرم
پیاز سرخ کرده :3 تا 4 قاشق سوپخوری
روغن :100 تا 150گرم
نمک و فلفل :به مقدار کافی

طرز تهیه استانبولی پلو :

ابتدا برنج را تمیز کنید و با آب ولرم بشویید . بعد گوجه فرنگی ها را بشویید و آب آن را بگیرد و به همراه آب معمولی پیمانه کنید و روی برنج بریزید ، به حدی که 4 انگشت از سطح برنج بالاتر به ایستد.

به اندازه کافی نمک به آن اضافه کنید و آب آن را بچشید تا خیلی شور نشود. چون برنج به صورت کته درست میشود باید در میزان ریختن نمک دقت کنید و کم کم نمک را بریزید تا به مزه دلخواه برسید.

بعد 3 تا 4 قاشق روغن هم داخل آب برنج بریزد و بگذارید تا برنج یکی دو ساعت خیس بخورد. گوشت را به صورت خیلی ریز خرد کنید ( به صورت قیمه ای ) و به همراه پیاز سرخ کرده تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود.

بعد 2 تا 3 لیوان آب داخل گوشت تفت داده شده بریزید تا گوشت با حرارت کم بپزد.در حین پخت ، به آن رب و کمی نمک هم اضافهکنید .

بعد از اینکه گوشت کاملا پخته شد و آب آن تبخیر شد . برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و آب آن تبخیر شود.

اگر حس کردید آب برنج کم است و مغز برنج کمی خام است به آن یکی دو پیمانه آب یا آب گوجه فرنگی اضافه کنید.

منبع : آنلاین کوک (onllinecook)


[ بازدید : 225 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپز ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]