روشهای تمیز کردن قابلمه سوخته

يکشنبه 15 دی 1398
14:51
طاها محمدی

سوختن ظرفی که در آن غذا پخته میشه یکی از مشکلاتیه که خانم های خانه دار در منزل هنگام آشپزی کردن باهاش روبرو میشن و ممکنه تمیز کردن قابلمه سوخته براشون یه معظل باشه. این سوختگی باعث میشه زیبایی ظرفتون...

سوختن ظرفی که در آن غذا پخته میشه یکی از مشکلاتیه که خانم های خانه دار در منزل هنگام آشپزی کردن باهاش روبرو میشن و ممکنه تمیز کردن قابلمه سوخته براشون یه معظل باشه. این سوختگی باعث میشه زیبایی ظرفتون از بین بره. برای اینکه از سوختگی و تیره شدن ظرفتون نجات پیدا کنید باید بدونین که ظرف رو با چه چیزهایی تمیز کنید. ممکنه شما هم جز اون دسته ها خانوم هایی باشین که با این مشکل روبرو شدند بنابراین با ما همراه باشید و مطلب زیر رو بخونید تا از این مشکل خلاص شوید.


تمیز کردن قابلمه سوخته با کمک حرارت و مواد شوینده
ظرفی رو که سوخته بردارید و مقداری آب داخل آن بریزید. سعی کنید آب به اندازه کافی باشه چون بر اثر جوشیدن بر روی گاز مقداری از اون تبخیر میشه. آب به تنهایی نمیتونه ظرفتون رو تمیز کنه بنابراین مقداری مواد شوینده به آن اضافه کنید. 3 تا 4 قطره از مواد شوینده رو به آب اضافه کنید سپس ظرف را بر روی حرارت قرار دهید. اجازه بدید تا مخلوط آب و مواد شوینده به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد تا به راحتی مواد مانده بر روی ظرف جدا شود. سپس ظرف رو از روی حرارت برداشته و کنار بذارید تا خنک بشه که تقریبا حدود 20 دقیقه طول میکشه. بعد به کمک یک پد اسفنجی نرم ظرف رو بشویید. تا حد امکان از اسفنج نرم استفاده کنید تا روی ظرفتون خراش یا خطی نیفته.



تمیز کردن قابلمه های سوخته با کمک جوش شیرین
یکی از راههای موثر در از بین بردن سوختگی و تیره شدن قابلمه جوش شیرین میباشد. مقداری جوش شیرین را در ظرف سوخته بریزین و آب کافی رو به آن اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه ظرف رو کنار بگذارید تا بمونه و سپس آن را به طور کامل بشویید. اگر بعد از شستشو اثری از سوختگی و تیرگی باقی موند میتونین مجددا این کار رو تکرار کنید تا دیگه اثری از آن بر روی ظرف باقی نمونه.


سرکه یا آبلیموی تازه برای تمیز کردن قابلمه سوخته
سرکه سفید به همراه برس مخصوص شستشوی ظروف میتونه در از بین بردن سوختگی ظروف کمکتون کنه. سرکه یکی از بهترین موادیه که در این جور مواقع بسیار موثره. این محصول بسیار رایج و ارزونه و به راحتی در منزل میتونین ازش استفاده کنید. مقداری سرکه رو در ظرف سوخته شده بریزید و با اسکاج یا برس مناسب بشویید. اگر در منزل به سرکه دسترسی نداشته باشین، میتونین از آب لیموی تازه هم بجای سرکه استفاده کنید.


آب اکسیژنه
نصف لیوان آب اکسیژنه را روی قابلمه ای که سوخته و تیره شده بریزید و روی حرارت به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا کم کم شروع به حباب کردن بکند. سپس به کمک یک اسفنج ابری آن را بشویید. اگر بعد از یک مرتبه تمیز کردن ظرفتون باز هم اثری از تیرگی باقی موند مجددا این ماده رو به ظرف اضافه کنید و آن را تمیز کنید.


سس گوجه فرنگی برای از بین بردن اثر سوختگی در ظروف
وقتی که ظرفتون بر اثر پختن غذا تیره و سوخته باشه میتونین از سس گوجه فرنگی برای تمیز کردن اون استفاده کنید. یک لایه ضخیم از سس گوجه را بر روی ظرف سوخته شده بریزید و بذارین تا فردا صبح بمونه. روز بعد میتونین به راحتی محل سوخته و تیره شده رو بشویید. اگه فکر میکنید که این روش کار ساز نیست مطمئن باشید اسید داخل سس گوجه فرنگی باعث خورده شدن غذای سوخته میشه.


معجزه ی نوشابه در تمیز کردن قابلمه سوخته
نوشابه یکی دیگر از موادیست که میتونین به راحتی سوختگی و تیرگی ظروف را بوسیله آن از بین ببرین. داخل ظرف سوخته شده مقداری نوشابه بریزید و بذارید چند ساعتی بمونه. بعد از گذشت مدتی به کمک یک برس یا اسفنج ابری مناسب که به ظرفتون خدشه ای هم وارد نشه ظرفتون رو بشویید تا کاملا تمیز و تیرگی های حاصل از سوختگی از بین بره.


منبع: دونفره

[ بازدید : 178 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپز ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]